Lucrăm de acasă! Recrutăm de acasă! Rodica Radu, Recruitment Consultant.
Un studiu recent arăta că 8 din 10 romȃni
şi-ar
dori ca cel putin o data pe săptămȃnă să lucreze de acasă. Ȋn
contextul actual,” work from home ” s-a trasnsformat foarte rapid din
cel mai dorit beneficiu de către angajaţii romȃni, într-o realitate a zilelor
noastre, ne spune colega noastră Rodica Radu, Recruitment Consultant.
Practic, peste noapte, domiciliul nostru s-a transformt într-un fel
de birou, din dorinţa de reducere a riscului de răspȃndire al noului virus, atȃt angajatorii
cȃt
şi
angajaţii
s-au conformat ordonanţelor adoptate.
Din fericire, tranziţia
din cadrul departamentului de recrutare a fost una rapidă, deoarece tehnologia necesară
acestei noi provocări, era deja prezentă în cadrul companiei.
Puşi în faţa unei situaţii
excepţionale,
pot spune că
efectul observat a fost unul de mobilizare. Şedinţele au fost mutate rapid în
mediul online, cu ajutorul tool-urilor specifice, iar organizarea si
distribuirea taskurilor au fost principalii factori ce au contribuit la
derularea activităţilor într-o maineră eficientă, scopul
final fiind cel de menţinere al unui ritm cȃt se poate de normal.
Nu poţi
controla o situaţie fără precedent, însă poţi atenua efectele ei
psihologice asupra angajaţilor. Pȃnă la urmă, cȃt de productiv poate fi un om
care se teme nu doar pentru propria sănătate ci şi
pentru cea a persoanelor apropiate?!
Există
o teamă
instalată
la nivel general şi de la o zi la alta asistăm la modificările
aduse de aceasta.
Unul din plusurile aduse de această
modalitate de muncă a fost insăşi lipsa constrȃngerii angajaţilor
de a se deplasa la birou şi reducerea riscului de contaminare, ceea ce diminuează simţitor
anxietatea generată de noul virus.
Ȋn
plus, în
aceste zile observăm că suntem înconjuraţi de statistici nu tocmai
positive, ştiri
centrate pe senzaţionalul situaţiei şi valuri de informaţii
false. “Work from home” începe să acţioneaze ca un filtru pentru noi,
ajutȃnd
la menţinerea
unei rutine zilnice şi inducerea unui sentiment de siguranta angajatului.
Nu în
ultimul rȃnd,
sper şi
cred că
acum, mai mult ca niciodată, asistăm la desfiinţarea asocierii a lucrului de
acasă
cu statul degeaba.
Natural, cea mai acută lipsă pe care o resimţim de acasă este cea de a avea efectiv contact
direct cu oamenii. Lucrurile mărunte, gesturile normale devin cel mai
greu de suplinit. Intern, abordarea noastră a fost cea de stabilire a unor întȃlniri săptămȃnale cu echipa pentru a
compensa lipsa acestui ritm.
Ȋn cadrul acestor întȃlniri, încercăm să nu atingem aspecte ce ţin
de proiectele curente. Discuţiile fireşti, relaxate sunt cele ce oferă o
nota de normalitate, funcţionȃnd ca o reaţea de suport în echipă.
Comunicarea a fost procesul esenţial, iar prioritizarea sa a fost cea
mai mare provocare. Fie că ne referim la asigurarea suportului operaţional
pentru deservirea clienţilor, fie că ne referim la informarea activă a
candidaţilor,
este important ca toate părţile implicate să beneficieze de serviciile noaste
oferite într-o
manieră
optimă
si într-un
timp agreat.
Ceea ce mă
face să
apreciez acest domeniu este nivelul extraordinar de empatie pe care îl
cultivă.
Cu toţii suntem solidari pentru că în final, OMUL este cea
mai preţioasă
resursă.