Lucrăm de acasă! Recrutăm de acasă! Iulia Surcel, Recruitment Consultant.

Părerile celor din jur ne ajută să ne formăm imaginea de ansamblu. Iată si experiența personală a colegei noastre, Iulia Surcel, Recruitment Consultant.

            Lucrul de acasă a fost o schimbare foarte rapidă, aproape de la o zi la alta. De la rutina zilnică de a merge la birou și de a-mi desfășura activitatea într-un mediu creat special pentru aceasta, a trebuit să îmi reorganizez propriul spațiu să fie și birou și casă.

Deși la nivel de realizare a responsabilităților zilnice nu am resimțit o îngreunare sau o plafonare, admit că mai greu a fost să mă obișnuiesc cu ideea că, zi de zi, propria mea casă îmi va fi loc de muncă, loc de studiu și loc de odihnă; de la discuțiile cu colegii de la birou, de la pauzele de masă luate împreună, de la comunicarea de la maxim câțiva metrii distanță – a trebuit să mă obișnuiesc cu tăcerea din propria cameră și cu mesajele date pe Skype, pe mail sau pe rețele sociale.  

Comunicarea cu echipa sau cu clienții nu a fost îngreunată – la nivel de eficientă sau împărtășire a informațiilor esențiale pentru a-mi desfășura activitatea, însă îmi lipsește interacțiunea normală, proximitatea cu aceștia și mediul de lucru.

Ținând cont de faptul că activitatea mea presupune și în mod normal utilizarea mijloacelor de comunicare online și utilizarea laptop-ului și a internetului, trecerea nu a fost una grea. Singura schimbare a fost mediul de lucru. Cred că un factor de influență foarte mare l-au avut și sistemul de comunicare eficientă și de transmitere promptă a informațiilor deja implementat cu mult înainte de apariția pandemiei.

Provocarea vine din partea persoanelor implicate în procesul de recrutare sau nou angajaților care resimt și verbalizează, cred, starea de neliniște și incertitudine prezentă în fiecare dintre noi, mai mult sau mai puțin. A trebuit să mă adaptez la aceste temeri și să devin mai sigură pe informațiile mele, pe modul în care le transmit, în așa fel încât candidații să aibă încredere în procesul de recrutare, în angajator pentru a vrea să se implice și să nu se retragă ulterior.

Pentru că întotdeauna există și o parte pozitivă, în ceea ce privește work from home pe perioadă prelungită ar fi faptul cătimpul de mers de acasă până la birou este un timp câștigat pentru odihnă, iar odihna pentru mine înseamnă o perioadă mai îndelungată de focus; pentru mine a reprezentat un mod foarte bun de a consolida informațiile deja acumulate și de a-mi testa flexibilitatea la schimbări și capacitatea de a mă adapta ”din mers” la moduri noi de desfășurare a  activității.

Cred că în perioada aceasta este cel mai important să nu uităm că deși la distanță, în final, tot facem parte dintr-un colectiv și că esențială este comunicarea permanentă, autodisciplina și responsabilizarea. Chiar dacă nu suntem în același loc fizic, munca fiecăruia dintre noi depinde de celălalt și de modul în care suntem conectați.

 

2018-03-12T13:58:34+00:00