Cum sa cresti in cariera, anul acesta. Ghid de parcurs in 16 pasi - prima parte
2016 este oficial aici. După euforia Sărbătorilor urmează acele momente de respiro, de întoarcere spre tine însuți. Te retragi, voit, în gândurile tale, încercând să faci o prognoză pentru noul an și să decizi cam ce lucruri ți-ai dori să se întâmple și ce ai tu de făcut pentru asta. E un joc al introspecțiilor psihologice, pe apele mișcătoare ale unui viitor imprevizibil, în care singurele certitudini sunt, paradoxal, nu realitățile concrete, ci visele. Cu cât mai îndrăznețe, cu atât mai bine. Think big!
Așadar, care sunt inițiativele pe care le vei aborda în 2016, ca să treci la nivelul următor, în cariera ta? De unde să începi? Iată un mini-ghid, cu idei simple; unele aparent trăsnite, out-of-the-box, cum se mai zice, altele care cer ceva muncă, dar toate pline de miez și cu potențial de a te duce în liga mare a profesioniștilor:
Actualizează-ți CV-ul și folosește-l pentru a ”ataca” joburi mai bune. CV-ul este cel mai important ”document financiar” al tău. Dacă vrei să obții un loc de muncă mai bun sau un salariu mai mare, este primul lucru pe care un potențial angajator îl va cere înainte de a fi de acord să te cheme la interviu. Din el trebuie să reiasă clar – chiar să sară în ochi ! – acele lucruri care te diferențiază de ceilalți: abilități, competențe, realizări concrete.
Adună cel puțin 20 de recomandări pe LinkedIn. Vrei un avantaj atunci când angajatorii și headhunter-ii fac căutări pe LinkedIn? Pentru asta trebuie să crești dramatic numărul de recomandări scrise pe pagina ta. Cu cât autorii lor sunt nume mai sonore în industrie, cu atât mai bine. Iar dacă tot ești acolo, actualizează-ți și profilul!
Publică cel puțin câte un articol pe lună, în specialitatea ta. Ai o mulțime de opțiuni pentru a-ți face numele cunoscut. Fiecare industrie beneficiază de structuri editoriale online, de la site-urile companiilor, la grupurile de pe rețelele de socializare, de la blogurile specialiștilor la paginile comunităților, de la publicațiile nișate la cele ale asociațiilor profesionale. Nu te auto-cenzura: libertatea de opinie și accesul la spațiul public nu au fost niciodată mai puternic democratizate.
Despre Grupul APT
Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este cel mai mare jucător independent din industrie, o concentrare de forțe repartizate armonios pe diferite specializări în aria capitalului uman, a comunicării și a serviciilor SaaS. Cifra de afaceri de peste 24 de milioane euro în 2015 și o medie de 2000 de persoane (majoritatea cu studii superioare), angajate în servicii BPO și misiuni de muncă temporară, au menținut grupul de firme APT în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România. Începând cu 2015, grupul și-a extins operațiunile și în alte două regiuni emergente în piața de HR: Cluj și Brașov, unde funcționează noile sucursale APT.