Cum sa cresti in cariera, anul acesta. Ghid de parcurs in 16 pasi - a doua parte
Cum să crești în carieră, anul acesta
Ghid de parcurs în 16 pași – a doua parte
Cauți o rețetă de succes pentru 2016? Nu există, știi bine. Dar luna ianuarie este un moment excelent pentru a gândi lucruri noi, pentru a schimba ceva în rutina anilor trecuți. Ideile vin de la sine, odată cu avansul tehnologic cu dinamica sistemelor de relaționare și de comunicare. Important este să îți pui întrebările potrivite despre ceea ce vrei să obții sau să devii, la capătul următoarelor 12 luni. Cum spuneam, rețetă de succes nu există. Dar te poate ajuta ghidul de parcurs în 16 pași, dintre care primii opt sunt aici. Iată-i și pe următorii 8:
9. Alungă din prajma ta ”vampirii”. Cu toții avem așa ceva. Acei oameni care se hranesc cu negativitate, care trag în jos ideile noi și, mai presus de toate, încearcă să te demobilizeze în intențiile tale de a crește, de a fi mai bun, măcar cu un epsilon. Vampirul are întotdeauna la el toata argumentația pentru a-ți dovedi că greșești. Dar, pentru că răspunde numai la usturoi, ai și tu funia ta de usturoi, în care se împletesc: ștersul mail-urilor, blocarea conturilor de FB, sau alte social media. Nu te cenzura, invocând dreptul la opinie. Da, e democrație în privința asta. Dar ai și tu un drept suprem: să decizi ce opinii asculți.
10. Inițiază un grup pe LinkedIn. Avantajul e că poți stabili tematica generală, așa cum ți se potrivește cel mai bine și în același timp vei putea ”ținti” acele persoane la părerea cărora ții, pentru a adera la grup. O comunitate profesională poate începe de la trei. Iar dacă pagina grupului este constant alimentată cu subiecte foarte actuale și invitații la discuție, în câteva luni poți atinge chiar o sută de membri. Alocă-ți un timp pentru asta, cel puțin jumătate de oră pe zi.
11. Oferă-ți expertiza pro bono. Toată lumea are nevoie la un moment dat de părerea sau sfatul unui expert într-un anumit domeniu. Trebuie doar să fii atent, să identifici aceste solicitări, în cercul tău de prieteni, în comunitățile sau rețelele sociale profesionale. Paradoxal, dar câștigul tău va fi nu doar în termeni de branding personal, dar și… continuarea articolului aici.
Despre Grupul APT
Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este cel mai mare jucător independent din industrie, o concentrare de forțe repartizate armonios pe diferite specializări în aria capitalului uman, a comunicării și a serviciilor SaaS. Cifra de afaceri de peste 24 de milioane euro în 2015 și o medie de 2000 de persoane (majoritatea cu studii superioare), angajate în servicii BPO și misiuni de muncă temporară, au menținut grupul de firme APT în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România. Începând cu 2015, grupul și-a extins operațiunile și în alte două regiuni emergente în piața de HR: Cluj și Brașov, unde funcționează noile sucursale APT.